Thursday, August 27, 2009

selamat berpuasa semua

Di kesempatan ini permatahati ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada semua...rasanya masih belum terlewat utk permatahati memohon maaf andai ada salah dan silap..huhu first time arini permatahati bersahur dan berpuasa di mache,kelate..huhu...dan first time jugak berpuasa dan berdikari hidup sendirik tahun ni..huhu sedar tak sedar dah hampir 7 bulan berjauhan dgn my family dan hidup sendiri...Memula tuh agak sedih jugak tp bile di renungkan kembali pasti ada hikmah tersembunyi.Aku yakin mungkin inilah cabaran dan dugaan yang harus aku tempuhi sebagai istri dan hamba ALLAH yang kerdil..,tiada daya melawan takdir apa yang penting aku harus lalui dengan tenang dan sabar...Di sini aku belajar erti berdikari dan kehidupan yg penuh cabaran..apatah lagi ditengah2 kota raya yang sentiasa busy dengan mcm2 org yg busybody ;p..ahaks..Tapi berkat keyakinan dan sokongan yang diberi oleh family dan mydear hubby yg tak pernah kenal erti penat dan susah telah mengajar aku ttg erti pengorbanan...Dalam perkahwinan dan percintaan jarak jauh ini jugak mengajar aku ttg erti kehidupan yang sebenar kerna dlm perkahwinan sangat perlunya TOLAK ANSUR,KESEFAHAMAN DAN PENGORBANAN antara kedua pasangan..huhu...Suami dan istri perlu saling melengkapi dan saling bertolak ansur itulah yang paling penting....Alhamdulillah aku bersyukur kerana ALLAH sentiasa memberikan aku petunjuk dan hidayah agar terus berdiri melangkah menghadapi apa jua rintangan yang datang seorang diri..Dan ketibaan bulan ramadhan kali ini juga merupakan satu anugerah yang tidak ternilai kerana aku masih diberikan kesempatan bernafas dan menikmati indahnya ramadhan...dan aku sentiasa berpesan kepada semua kawan2 dan juga diri aku agar sentiasa mengambil peluang yang diberikan ALLAH pada kita dengan penuh manfaat...insyaallah jika kita sentiasa dekat pada ALLAH ,ALLAH akan setiasa ingin dekat dengan kita dan semoga ALLAH memberkati kita selalu..selamat berpuasa dan bertarawikh ;-)

2 comments:

bell said...

Salam Ramadhan... macam mana akak boleh ada kat kelantan pulak ni? kesian.. cinta jarak jauh ek? he he redho ye kak. Semoga sihat selalu jaga diri kat sana yee.

PERMATAHATI said...

salam ramadhan gak buat bell..huhu akak balek umah mertua..huhu..aah berjauhan sokmo...nk wat lagu mana..ahaks..sabar jelaa..moga2 ALLAH berikan kesbaran dan kekuatan pd diri ini..ameen