Saturday, March 28, 2009

ZaMaN KeCiLkU

Hari ini mak masak masakan kegemaran aku iaitu nasi tomato masak merah ayam ;-)..Gembiranya hati bile dapat luangkan masa dengan makayah macam ni selalu..huhu bila dah kena duduk jauh nih jauh dari family ni,mesti selalu aku akan terkenangkan zaman kecilku dulu bersama keluarga yang membesarkan aku dengan penuh kasih sayang.Mereka menatang aku bagai minyak yang penuh dengan didikan agama yang sempurna cukup buatkan aku rasa sangat bertuah kerana dilahirkan dalam keluarga yg cukup bahagia..Alhamdulillah terima kasih ya ALLAH..AKu rindu sangat zaman kecilku dahulu..kata ayah dan mak,aku lah anak paling manja dalam keluarga...dan aku akui hakikat itu..huhu..tapi aku tak pernah rasa terkongkong tapi sebaliknya aku rasa sangat disayangi oleh keluarga.TERIMA KASIH AYAH DAN MAK DI ATAS SEGALANYA.I LOVE U MUM & DAD..

Hari ini aku menatap kembali wajah2 masa ketika zaman kecilku..entah kenapa airmata aku menitis..maybe aku rindu sangat zaman kecilku..Aku sangat berterima kasih pd ayahbonda krn telah membesarkan aku sehingga aku jd seorang insan yg berjaya dan harapan aku moga ALLAH akan pelihara diri dan iman aku moga aku akan dapat membalas semua jasa dan kebaikan mereka pada aku melahirkan,mendidik dan menjaga aku sehinggalah sekarang aku sudah bergelar seorang isteri..Alhamdulillah,berkat doa mak ayah,kwn2 dan juga suami akhirnya aku berjaya menjadi apa yg aku inginkan selama ni....Walaupun terpaksa berjauhan dengan keluarga dan suami tp aku akan cuba kuatkan semangat dan lalui dugaan ni dengan sabar..Mungkin ada hikmah disebaliknya..Pesan makayah pada aku takkan pernah aku lupakan iaitu jaga aurat,diri,iman dan sentiasa berpegang pd syariat agama ALLAH Insyaallah ALLAH pasti akan pelihara kita..Dan paling penting jaga hati suami dan jaga maruah diri..

Huhu terima kasih makayah atas segala2nya...akan anakanda ingat pesanan makayah selalu.

teka siapa tuh ?


inilah my lovely family



wif my brother


wif my sis


masa form 3 ;)


kawan2 masihkah kau ingat sape yang paling comel dlu ;p..haha



rindunyaa zaman kecilku dlu..........
Bila nak wat gathering nih..

4 comments:

Anonymous said...

comeynye permatahati.i like!

permatahati said...

huh sapekah gerangan yg memuji beta tuh..ahaks..malu i ;p

bell said...

salam alaik. Akak permata, rasanya lepas ni akak tak boleh letak gambar yg agak2 cun. Habis sume tergoda hahaha kang jeles abg tom.

permatahati said...

haha yeke..tula....jeles abg tom nti kan ;p ahaks..pas ni x letak lagi la ;p