Wednesday, September 3, 2008

Kopi Itu Pahit

Kopi itu pahit jika berdiri sendiri, tapi kopi menjadi enak apabila digandingkan dengan gula dan susu.

Anda cantik, maka anda boleh berdiri sendiri tapi tanpa keperibadian dan iman yang padu anda ibarat kopi tanpa gandingan gula dan susu. Selama mana boleh bertahan??

Sebaik-baik kopi pahit dinilai dari sudut kepahitanya, tapi apabila ada kopi bersusu dan bergula, ia sentiasa lebih disukai dan akan terus disukai.

Petikan Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj

5 comments:

fadlyhisham said...

wah2 doc ni..smapi kekopi. ahaks!
minum kopi jgn lebey2 gula/susu..kencing manis lak kang! :-)

PERMATAHATI said...

hehe bakal doc pemakanan jiwa..ahaks..hmm mnum kopi bsama sdikit gula udah cukup kelihatan manis tp jgn smpai kencing manis ;p..haha

PERMATAHATI said...
This comment has been removed by the author.
aku adalah aku said...

Anda cantik, maka anda boleh berdiri sendiri tapi tanpa keperibadian dan iman yang padu anda ibarat kopi tanpa gandingan gula dan susu. Selama mana boleh bertahan??

YA BETOL!!kaluu cantik tp tak beriman & perangai cam hampehh apa gunanya.

sejak aku jdik peminat setia blog ko,aku dah jadi insapp sket..kalu dolu aku nie nakal sket tp skang aku dah jadi budak baik ;-p

PERMATAHATI said...

hoho baguihh la kalo hang dah sedaqqq..hehe cakap kedah sket ;p..huhu..kalo mcm tuh truskan membaca wahai peminat2 blog ku sekalian ;p..ahaks