Saturday, August 23, 2008

MY SWEET MEMORIES




Percaya atau tidak inilah seorang gadis yg diberi nama nurfadzliana.Gambar ini di ambil ketika aku berada di zaman 'kecomelan'ku dahulu yakni ketika digilai oleh kanak2 hingusan...ahaks..ntah kenapa hari ini kotak fikiranku melayang2 mengungkap kenangan silam...ada sesuatu yg menarik telah membuatkan ku rasa ingin kembali ke zaman tersebut...alangkah bahagia dan indahnya jika kita dapat kembali menyelusuri zaman persekolahan dan kanak2 itu.Tapi aku sedar semua itu tak mungkin akan kembali..bagiku zaman itu adalah zaman paling bahagia krn kita pernah punyai masalah dan smuanya manis belaka.

Masih segar di ingatanku kali pertama melangkah ke sekolah..aku di temani ayah dan ibu sepanjang hari..melihatkan org2 yg tidak ku kenali aku berasa sungguh takut dan tidak selesa berada di dalam kelas..apa yg di ajar guru langsung tidak ku tumpu sebaliknya hanya ibu dan ayah yg ku cari dgn harapan mereka tidak meninggalkan aku sndirian..hehe anak manja la katakan..hehe kenangan tu takkan pernah ku lupakan..terima kasih ibu dan ayah krn telah membesarkan ku,mendidikku dgn ilmu agama agar menjadi insan yg berguna di dunia dan akhirat.Insyaallah..

Begitu juga kenangan bersama kawan2 adalah saat yg paling manis dalam hidupku..Mengenali kalian semua adalah sangat bererti bagiku..Ingatan tersebut seringkali buatku tersenyum apabila mengenangkan ntah pape gelaran yg ku terima ketika itu.Antaranya 'bisu','anak tok arab','budak sombong','unik'dan juga'perempuan melayu terakhir'.Hehe semua tu adalah kenangan yang membuatkan ku rasa teringin kembali ke zaman lampau..Gelaran 'bisu' yg di sering dipanggil oleh seorang laki2..nak tau kenapa??hehe ini krn aku adalah seorang gadis yg tidak suka bercakap dgn kaum adam biarpun mcm2 dorg ckp padaku..hehe bukan 'jual mahal' tapi ntah kenapa ketika itu aku jadi 'benci' dgn sikap lelaki yg seringkali menganggu setiap pergerakan ku..hehe maklumlah zaman glamour..haha..tapi selepas melangkah ke matrikulasi smua itu telah berubah krn didorong pelbagai faktor..Biarpun sekarang keadaan dan masa telah berubah tetapi kenangan tetap ada..

Rindunya pada kalian smua..ntah ble lagik dapat berkumpul ramai2 bertemu bercerita ttg kisah lalu kenangan yg cukup membuatkan kita sangat bahagia...Sekarang masing telah membawa haluan sendiri dan ada kehidupan sendiri..inilah realiti kehidupan ada yg manis ada yg pahit.I miss u all my frenzz.Okey bertemu lagi di episod akan datang..ahaks..

12 comments:

fadlyhisham said...

wah2...anak sape yg comel itu. uhuks!

~Seven~ said...

bini ko, mmg la ler comel..ahaks!

PERMATAHATI said...

hehe yeke..makaseh2 ats pujian anda..haha sememangnya sy sedar sy seorg yg 'comel'..ahaks..kalo tidak 'tom bombadil' pastinya tdk akan tertarik ngn kecomelan ku ini..haha..tetibe plak teringat saat bermulanya perkenalan antara 'tom bombadil' dgn 'permatahati' di mana org tghnya adalah 'seven'...sehinggalah tercetusnya satu perasaan yg 'luar biasa' antara kami..ahaks..sggh romantisnya saat itu..hikhik..tq kakak 'seven'.

aku adalah aku said...

stelah bdekad aku carik ko...baru arini aku dpt jumpa ko itu pon dlm blog ko..dlm frnster ko udah tertulis status 'maried'..hoho punah harapanku..apapun skalong tahniah ako ucapkan pd ko krn tlh menemui 'mr right'.

pesanan buat mr right ko..
aku harap ko jga lah liana bebaik..ko sgt bertuah memiliki die krn die hnya satu dlm sjuta..

Maybe ko pon x pnh igt aku lgik liana..sbb ako tau ko mmg digilai ramai laki2..x penting aku nih siapa..hoho..kat matrix siapa yg x kenal 'liana'..slain memiliki wajah yg ayu,bpwatakan manis n sopan serta pemalu e2 la mbuatkan ramai kaum2 adam jatuh hati pd ko..Smpai aku sndirik pon jth ati...(opps sory 'mr right'..jgn cemburu yeee)...ko mmg prmpuan yg tabah n x pnh myakiti hati org len..dah byk aku blajar dari ko...sikap ko yg slu 'jual mahal' mmg tlh byk ajar aku ttg erti cinta sbnr..huhu cinta mmg tdk bole di paksa n cinta tidak dpt di jual beli atau ditukar ganti..

anyway ako doakan ko bahagia ke akhir hayat..doakan aku bertemu gadis yg se'akan' ko jugak..hehe..just kidding,..

PERMATAHATI said...

siapakah gerangan tuan hamba?? maafkan patik tidak kenal siapakah tuan hamba sbnrnya..krn patik bukanlah ahli nujum pak belalang..ahaks...huhu apapun terima kasih atas ucapan tahniah saudara pd saya n husband..ameen..alhamdulillah akhirnya bertemu jodohnya dgn seorg jejaka..hehe

~Seven~ said...

tom bombadil tu jejaka ke anak dara? hehehe..mcm si dara je nampak nya..haha

fadlyhisham said...

eh mane u tau i anak dara lagi? malu la i camni..!

aku adalah aku said...

usahlah tuan puteri bemuram durja memikirkan gerangan 'patik' ini siapa?anggap sjelah patik ini adlh 'peminat misteri' tuan puteri dahulu..hoho..stay cute! wah2 smkn lawooo ko skang..rugi btol aku x tros masuk minang ko dolu.Sigh!!!!

PERMATAHATI said...

hoho adakahh saudara adlh 'laki2 yg pnuh misteri yg slu mengayat daku dgn 'black forest n skeping note jiwang' tanpa nama pengirim??hehe x gentle langsung ;p...bo layan...haha sory guys jgn mare ;p.ngaku aja deh..haha

aku adalah aku said...

haaa aku rasa aku tau sape mamat yg slu memancing ko dgn black forest tuh dlu..yg pasti aku jugak bknlah mamat yg slu terpekik2 dri ats blok memanggil nama ko..hoho..biarlah rahsia..aku adalah aku ;p

PERMATAHATI said...

hoho ape2 aje laa mr 'aku adlh aku'..asalkan awk bahagia..hehe..tp bisa nggak sy tau siapakah org yg slu terpekik2 dr atas blok tu dlu?hehe

aku adalah aku said...

ekeke..mana bisa kasi tau sama kamu.hakkhakk..tula ko dlu jual mahal x kasi can aku ngorat ko..kalo tak ko pasti tau sape yg slu terpekik2 cam org gila tue..haha sori geng jgn marah!